خلاصة:
معلمان به ناچار با طیف وس یعی از گزینه هایی که میتوانند در انتخاب، تاکید و زمان بندی رویدادهای برنامه درس ی بکار گیرند، مواجه هستند. حتی زمانی که از آنها انتظار میرود از کتاب ها یا راهنما های خاص ی که در آنها فعالیتها و محتوا از قبل شده است، پیروی نمایند، باز هم آنان در مورد چگونگی استفاده از مواد درسی مذکور و نیز شیوه های مورد استفاده دارای قدرت تاثیر و ت صمیم ه ستند. البته، این ت صمیمات مربوط به برنامه در سی بوده و انواع، فر صت های یادگیری و تجربه کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد . دانش آموزان باید در یادگیری به درجه ای برسند تا بتوانند از یافته های خود در مسائل جدید زندگی استفاده نمایند. لذا دانش آموزان باید در فرایند یاددهی و یادگیری به طور مس ت ل عمل کنند، پرس ش گری نمایند، به کاوش و آزمایش بپردازند و چگونگی تفکر را بیاموزند و هرچه دانش آموزان برای درک به کاوش، جس تجو، تفکر و بحث بپردازند، یادگیری در لایه های عمیق تر اتفاق میافتد و تا عمق جان و ذهن آنها نفوذ می یابد، آن گاه میتوانند از یادگیری های خود در موقعیت های جدید استفاده کرده و بهره مند شوند.