خلاصة:
ایـن مطالعـه بـا هـدف چـالش هـای آمـوزش سـیار مـدارس ابتـدایی در شـهر اندیمشـک بـود. ایـن پـژوهش بـه لحاظ هدف از جملـه تحقیقـات توصـیفی و پیمایشـی و از لحـاظ هـدف ، کـاربردی اسـت . همچنـین بـه لحـاظ شـیوه انـدازه گیــری متغیرهــا جــز تحقیقــات کمــی مــی باشــد. جامعـه آمــاری شــامل ســه زیــر گــروه شــرکت کننــدگان (دانش آمـوزان ، معلمـان ، مـدایرن ) مـدارس ابتـدایی شـهر اندیمشـک بـود. ابـزار پـژوهش ؛ پرسشـنامه کـرد (١٣٩٣) بــود. کــه پایــایی ایــن پرسشــنامه براســاس آزمــون آلفــای کرونبــاخ ٨٩ /٠ تشــخیص داده شــده اســت . بــه منظــور توصـیف داده هـا از روش آمـار توصـیفی (جـداول توزیـع فراوانـی و درصـد) اسـتفاده شـد. یافتـه هـا نشـان داد کـه موانــع و چــالش هــای پیشــرو در بهــره گیــری از سیســتم آمــوزش ســیار در عصررســانه شــامل مــواردی چــون : زیرسـاخت هـای نامناسـب فنـی، اقتصـادی و فرهنگـی جامعـه ، مخالفـت مراکـز آموزشـی، معلمـان ، دانـش آمـوزان و مـدیران وغیـره هسـتند. هزینـه ، انـدازه ی دسـتگاه ، تکنولـوژی و قابلیـت کـاربرد از چـالش هـای پیشـروی دیگـر در بهره گیری از سیستم آموزش سیار در مدارس ابتدایی به حساب می آیند.
This study was aimed at the challenges of mobile education in primary schools in
Andimeshk city. In terms of purpose, this research is descriptive and survey research,
and in terms of purpose, it is practical. Also, in terms of the method of measuring the
variables, it is a quantitative research. The statistical population included three
subgroups of participants (students, teachers, principals) of Andimeshk primary schools.
The research tool included a Kurdish questionnaire (2013). The reliability of this
questionnaire has been determined based on Cronbach's alpha test of 0.89. In order to
describe the data, the method of descriptive statistics (frequency and percentage
distribution tables) was used. The findings showed that the leading obstacles and
challenges in using the mobile education system in the age of media include things such
as: inappropriate technical, economic and cultural infrastructure of society, opposition
of educational centers, teachers, students and administrators, etc. The cost, size of the
device, technology and applicability are among the other challenges in using the mobile
education system in elementary schools.