خلاصة:
یکی از دغدغههای مدیران و مسئولان سازمانی مانند شرکتهای سرمایه گذاری و هلدینگها، نحوه مدیریت و برنامه ریزی در جهت توسعه و مدیریت شرکتهای زیرمجموعه در جهت دستیابی به اهداف کلان و بلند مدت مانند کسب جایگاه برتر اداری و برندینگ، اجرای مسئولیتهای اجتماعی و سودآوری در سطح جامعه میباشد. هدف اصلی پژوهش کنونی تدوین استراتژی هلدینگ صدرتامین بر اساس تحلیل SWOT است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، نظری و کاربردی، و از نظر روش توصیفی است و یک تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی میباشد. جامعه آماری آن ٢٠ نفراز کارشناسان ارشد و مدیران خبره هلدینگ صدرتامین و شرکتهای تابعه میباشند. برای رسیدن به نتایج مد نظر تحقیق، ابتدا بررسی و مطالعات بصورت کتابخانهای و میدانی در حوزههای برنامه ریزی استراتژیک، فرآیند مدیریت استراتژیک و روشهای تدوین استراتژیها صورت پذیرفت. با استفاده از اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه و مشاهده و با توجه به روشهای تحلیل آماری بکار گرفته شد. ضمنا نتایج تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از رویکرد SWOT نشان داد رتبه بندی استراتژیهای هلدینگ در تبیین نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصتها و تهدیدات خارجی به ترتیب عبارت از استراتژیهای نقاط قوت و فرصتها (SO)، نقاط قوت و تهدیدها (ST)، نقاط ضعف و فرصتها (WO)، نقاط ضعف و تهدیدها (WT) که در این ارتباط با توجه به رتبه بدست آمده باید راهکارهای موثری در جهت تقویت و تعدیل استراتژیها توسط مدیران ارشد شرکت بکار گرفته شود.