خلاصة:
تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده در حال حاضر یک عامل کلیدی در موفقیت بازار در نظر گرفته می شود. به خصوص زمانی که بسیاری از مصرف کنندگان می توانند از اینترنت و سایر ابزارهای آنلاین به روش های مختلف استفاده کنند و اینترنت و رسانه های اجتماعی به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل شده اند. در واقع، مصرف کنندگان به عنوان دارایی کمیاب تلقی می شدند که شرکت ها باید آن را به عنوان سایر دارایی های مالی خریداری کرده و حفظ کنند. با در نظر گرفتن شرایط رقابتی فعلی و تغییرات مستمر در ذائقه مصرف کننده برای افزایش سهم بازار؛ مطالعه عواملی که بر نگرش مصرف کننده تاثیر می گذارد بسیار مهم است. به همین دلیل، این مطالعه به بررسی الگوهای رفتاری مصرف کنندگان محصولات با کیفیت بالا در رسانه ها می پردازد. به همین دلیل در این تحقیق با مصاحبه با 10 نفر از متخصصان این حوزه تغییری عملی پیدا کردیم و در پایان هر مصاحبه از مصاحبه شونده خواستیم در مورد موضوعات مطرح شده نظر دهد و سوالات را به درستی راهنمایی کند. افرادی که می توانند الگوهای خوبی برای پرسیدن باشند. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده های کیفی و ارائه تحقیق از نرم افزار Maxqda استفاده شد. در نهایت بر اساس پارامترهای نهایی شناسایی شده، مدل از روش بر اساس داده های ارائه شده استخراج شد. نتایج کدگذاری باز داده های کیفی جمع آوری شده با استفاده از ابزار پرسشنامه در این پژوهش، 72 کد باز از 178 بازخورد را نشان داد. 72 کد اولیه در 10 دسته گروه بندی شدند که ده دسته ظاهر شد، شامل رسانه های اجتماعی، عوامل اجتماعی، عوامل اجتماعی، محیط، عوامل، نگرش ها، باورها، تجربیات، عوامل جمعیت شناختی، عوامل هویت و آگاهی از محصول. گروه رسانه های اجتماعی با 46 کد تکراری در رتبه اول، عوامل شخصی با 28 کد در رتبه دوم و عوامل مرتبط با برند با 23 کد در رتبه سوم قرار گرفتند. از 10 پاسخ دهنده، 25,8 درصد در گروه رسانه های اجتماعی قرار گرفتند. بنابراین علاوه بر تعداد تکرار کد، دسته شبکه های اجتماعی نیز از نظر تعمیم و ادغام از بین پاسخ دهندگان انتخاب شد که نشان دهنده اهمیت این مقوله است. همچنین به دسته باورهایی مانند 10 درصد اشاره شده است که درصد بسیار پایینی دارد.