خلاصة:
تاکتیک های بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی با هدف سرعت بخشیدن به کسب سود طراحی شدند، و علاوه بر اینکه سرمایهگذاری عظیمی بر روی زمان یا هزینه آنها صورت میگیرد بر روی استراتژیهای تغییر پذیر آنها نیز سرمایهگذاری میشود. بازاریابی مبتنی بر فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی شامل؛ استراتژی هایی است که میتواند به راحتی و با هزینهای کم در شرکتهای بیمه مورد استفاده قرار گرفته و همچنین اصطلاح بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بیان کننده استراتژیها و یا مبارزات غیر متداول و غیر قراردادی است و تاثیر قابل توجهی در سازمانهای بیمهای دارد. دوره ای که در آن به سر می بریم دورۀ پدیده های الکترونیکی نامیده شده است؛ با بهره برداری از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه که در ظهور بیمه های الکترونیکی متجلی می گردد، محدودیت جغرافیایی و زمانی از بین می رود و تحول گسترده ای در سیستم های اطلاعاتی صنعت بیمه ایجاد می شود. جامعه آماری تحقیق، مشتریان شرکت بیمه ایران در شهر تهران، می باشند. برای تعیین حجم نمونه از فرمول نمونه گیری جامعه آماری بزرگ استفاده شد که حجم نمونه حدود 226 نفر تعیین شده است. جهت سنجش پایایی تحقیق از آزمون آلفای کرونباخ استفاده گردید که ضریب پایایی کل پرسشنامه، 0/85 به دست آمد. در این پژوهش با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون رابطۀ بین ابعاد فروش الکترونیکی محصولات بیمه ای و میزان رضایت مشتریان شرکت بیمه ایران از طریق نرم افزار Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه اول پژوهش نشان میدهد که فعالیتهای بازاریابی از طریق سایتهای شبکه های اجتماعی بر ارزش حقوق صاحبان سهام شرکتهای بیمه تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد. همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه دوم پژوهش حاکی از آن بود که فعالیتهای بازاریابی از طریق سایتهای شبکه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد. در ادامه نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه سوم پژوهش حاکی از آن بود که فعالیتهای بازاریابی از طریق سایتهای شبکه های اجتماعی بر ارزش ارتباطات متقابل شرکتهای بیمه تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد. همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه چهارم پژوهش حاکی از آن بود که ارزش بازار سهام شرکت بر روی قصد وفاداری مشتریان شرکتهای بیمه تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد. در ادامه نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه پنجم پژوهش حاکی از آن بود که ارزش ویژه برند بر روی قصد وفاداری مشتریان شرکتهای بیمه تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد. همچنین نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه ششم پژوهش حاکی از آن بود که ارزش ارتباطات متقابل بر روی قصد وفاداری مشتریان شرکتهای بیمه تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد. در نهایت نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه هفتم پژوهش حاکی از آن بود که قصد وفاداری مشتریان بر روی عملکرد آتی شرکتهای بیمه تاثیر مثبت و مستقیمی میگذارد.
Social media marketing tactics are designed with the goal of speeding up profits, and in addition to the huge
investment in time or money, they are also invested in their changing strategies. Marketing based on
information technology in social networks including; It is a strategy that can be used easily and at a low
cost in insurance companies, and also the term marketing based on social networks expresses
unconventional and non-contractual strategies or campaigns and has a significant impact on insurance
organizations. The period in which we live is called the period of electronic phenomena; With the use of
information technology in the insurance industry, which is manifested in the emergence of electronic
insurance, geographical and time limitations are eliminated and a wide transformation is created in the
information systems of the insurance industry. The statistical population of the research is the customers of
Iran Insurance Company in Rasht. To determine the sample size, the sampling formula of a large statistical
population was used, and the sample size is about 226 people. Cronbach's alpha test was used to measure
the reliability of the research, and the reliability coefficient of the entire questionnaire was 0.85. In this
research, using the Pearson correlation coefficient test, the relationship between the dimensions of
electronic sales of insurance products and the level of customer satisfaction of Iran Insurance Company
was analyzed through Spss software. The results of the research in relation to the first hypothesis of the
research show that marketing activities through social networking sites have a positive and direct impact
on the equity value of insurance companies. Also, the results of the research related to the second hypothesis
of the research indicated that marketing activities through social networking sites have a positive and direct
effect on the brand equity of insurance companies. Further, the results of the research related to the third
hypothesis of the research indicated that marketing activities through social networking sites have a positive
and direct effect on the value of mutual communication of insurance companies. Also, the results of the
research related to the fourth hypothesis of the research indicated that the market value of the company's
shares has a positive and direct effect on the loyalty intention of the customers of insurance companies.
Further, the results of the research related to the fifth hypothesis of the research indicated that the special
value of the brand has a positive and direct effect on the loyalty intention of the customers of insurance
companies. Also, the results of the research related to the sixth hypothesis of the research indicated that the
value of mutual communication has a positive and direct effect on the loyalty intention of the customers of
insurance companies. Finally, the results of the research related to the seventh research hypothesis indicated
that customer loyalty intention has a positive and direct effect on the future performance of insurance
companies.