خلاصة:
تحقیق حاضرباهدف مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،درکلس های مختلط وغیرمختلط پایه پنجم ابتدایی انجام شده است. این تحقیق ازلحاظ روش؛ ازنوع علی – مقایسه ای (میدانی) است وازسوی دیگرچون نتایج حاصل ازآن درآموزش وپرورش کاربرددارد،ازنوع تحقیقات کاربردی است. که درمدارس ابتدایی،شهرستان سروآباد در سال تحصیلی1402 انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق کلیه ٧٧3 نفر دانش آموزپایه پنجم ابتدایی بودندکه ازاین تعداد ٧٨٧ نفربه عنوان نمونه به صورت تصادفی (بااستفاده ازجدول مورگان ١) ازمیان دختران وپسران انتخاب شدند. مقایسه پیشرفت تحصیلی رابااستفاده ازآزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته٠٦سوالی که ضریب اعتبارآن برابر ٨٨/. بودوروایی آزمون هم موردتاییدچندتن ازاساتیدمجرب قرارگرفت؛انجام دادیم. برای سنجش رابطه بین میزان پیشرفت تحصیلی و نوع مدرسه (مختلط و غیر مختلط) وهمچنین میزان پیشرفت تحصیلی و جنسیت (دختروپسربودن) از آزمون تفاوت میانگین (Test –T) استفاده شده است.ازاولی این نتیجه بدست آمد که بین مدارس مختلط و غیر مختلط (عادی) به لحاظ میزان پیشرفت تحصیلی تفاوت معناداری وجود ندارد.وازدومی هم این نتیجه بدست آمدکه که بین دختر و پسر به لحاظ پیشرفت تحصیلی تفاوت معناداری وجود ندارد.پس درهردوفرضیه؛ فرضیه H0 تایید و فرضیه H1 رد می شود.
Study With Objective comparison of academic achievement, Mixed classes and Non- mixed classes Elementary fifth grade has been done . This method of research ; Type causal - comparative(field), and other such Since education and results breeding is used, Type of applied research is . That elementary schools , Sarvabad city Academic year Was .
The study of all 773 persons fifth grade elementary school student who these 387 person for example randomly (Using Table Morgan) Girls and boys were selected from among .
Compare confused using academic achievement using teacher made achievement test 60 Question its validity coefficient equal 0/84 The test validity was confirmed by several professors Were experienced ; Did .
Measure of the relationship between academic achievement and school type (mixed and non mixed )and achievement level and gender (being male and female) the mean difference test ( t – test )was used . This result was obtained from the first between mixed and non mixed school (regular) in terms of academic achievement is no meaningful difference. And the result obtained from this complex between boys and girls in terms of academic achievement is no meaningful difference. After both hypotheses, confirm the hypothesis H0 and H1 hypothesis is rejected.