خلاصة:
طراحی نرم افزار خواهیم بود . یک معماری خوب، پایه واساس یک سیستم نرم افزاری ایده ال و مطلوب است .یک معماری نمایانگر آن است که یک سیستم تا چه حد پاسخگوی نیازمندی های غیر وظیفه مندی سهامداران )ذینفعان( می باشد . سبک های معماری و الگوها به عنوان موضوع اصلی این پایان نامه در ادامه بیان خواهد شد و از آنجا که ویژگی های کیفی در سبک های معماری به عنوان ابزارهای سنجش استفاده می شوند . به توضیح وبررسی آن ها در هریک از این سبک ها خواهیم پرداخت. پس از معرفی سبک ها و سبک ها و آشنایی نسبتا کافی با هریک از آن ها ، روش پیشتر مورد استفاده در انتخاب معماری سبک ها می تواند راه را برای ارائه یک روش جدید در انتخاب سبک ها و الگوها هموار کند. در واقع دستیابی به مدل مطلوب به آن ها اهمیت بسزایی دارد . هدف اصلی در معماری نرم افزار مبتنی بر سبک انتخاب سبک معماری نرم افزار مناسب برای تحقق این نیازمندی ها است . برای این منظور ابتدا به معرفی برخی از مقدمات و اصطلاحات پایه در زمینه معماری و معماری نرم افزار پرداخته و برخی تعاریف مهم در این زمینه ارائه خواهد شد سپس ویژگی های کیفی معماری نرم افزار بیان می شود و اهمیت آن بررسی می گردد.برای پیاده سازی رفتار هریک از این سبک ها و مدل مطلوب روش اسپلاین می تواند استفاده شود که استفاده از آن برای انتخاب سبک ها و در معماری مبتنی بر سبک می تواند یک ایده ی نوین و تازه باشد . اسپلاین یک ابزار بسیار کارا در تجزیه و تحلیل داده هاست که امروزه در بیشتر علوم مهندسی از آن استفاده می شود . در این راستا کوشش بر این است که رفتار هریک از این سبک ها و الگوها و نیز مدل مطلوب سهامداران با هریک از سبک ها و الگوهای نرم افزاری انتخاب گردد.