خلاصة:
در هزاره سوم برای ماندن در بازار رقابت. نابسازی شرکتهای تولیدی حیاتی میباشد. ۰ در راستای تسریع و نیز کاهش هزینهها برای استقرار این سیستم تولیدیء شناسایی و الویتبندی مولفهها و عوامل موثر بر آن» اهمیت ویژهای دارد. این تحقیق ضمن معرفی مولفهها و عوامل موثر بر تولیدناب در شرکتهای تولیدی, با بهرهگیری از تکنیکهای مدل تصمیمگیری چندشاخصه جبرانی» آنها را الوبت بندی مینماید. شرکت مورد پژوهش» شرکت ایران ترانسفو ری بوده و از ویژگیها و نوآوریهای این تحقیق شناسایی مولفهها و عوامل موثر بر تولیدناب و الویت بندی آنها با استفاده از تکنیکهای MADM برای اولینبار در صنعت ترانسفورماتورسازی کشور میباشد. روش تحقیق پژوهش حاضر پیمایشی بوده و دارای دو سوال میباشد. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه با خبرگان و تکمیل پرسشنامه است. برای تایید روایی پرسشنامهها که در قالب ماتریس مقایسات زوجی میباشد از روش تایید صاحبنظران و برای سنجش پایایی آنها از محاسبه نرخ سازگاری استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان میدهد که الویت نابسازی به ترتیب با مولفههای سازماندهی و رهبری, مدیریت منابع انسانی و مدیریت فرآیند تولید میباشد.