خلاصة:
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بازاریابی در فروشگاه های زنجیره ای انجام یافته است.مساله این پژوهش این است که وضعیت بازاریابی در فروشگاه های زنجیره ای چگونه است و چه رابطه ای با میزان رضایتمندی مشتری و کسب درآمد فروشگاه های زنجیره ای دارد؟امروزه تمامی سازمان ها دریافته اند که تمرکز بر نیازهای مصرف کنندگان از اصلی ترین فرضیات بازاریابی میباشد که با توجه به رقابت بسیار زیاد به وجود آمده در صنعت خرده فروشی، شرکت ها با به کارگیری آمیحته های بازریابی(FOUR-PS) می توانند مصرف کننده بیشتری را جذب نمایند.فروشگاه های زنجیره ای به دلیل داشتن سیستم قیمت گذاری مناسب و محصولات متنوع نقش بسزایی در چرخه تامین کالا ایفا میکنند.نتایج این پژوهش نشان می دهد که تمامی شرکت ها درصدد کاهش هزینه ها می باشند در صورتی که عدم صرف هزینه های بازاریابی سبب ایجاد هزینه های بیشتری می گردد و توجه به عوامل بازاریابی نقش بسزایی در درآمدهای فروشگاه های زنجیره ای دارد.