خلاصة:
مقاله "یادگیری شخصی" به مفهوم چندوجهی یادگیری شخصی می پردازد و بر نقش محوری آموزش فردی» فناوری تطبیقی
و رویکردهای دانش آموز محور در محیط های آموزشی مدرن تاکید می کند. یادگیری شخصی به دنبال تطبیق آموزش با نیازهاء
علایق و سرعت منحصربهفرد هر یادگیرنده است و از رویکرد یکاندازه برای همه به یک مدل آموزشی سفارشیتر و موّثرتر دور
میشود. با یکپارچهسازی آموزش فردی» مربیان میتوانند سبکها و تواناییهای یادگیری متنوعتری را ارائه دهند و درک عمیقتر
و تعامل بین دانشآموزان را تقویت کنند. ادغام فناوری تطبیقی با ارائه ابزارهای تعاملی و انطباقی که با پیشرفت و ترجیحات
دانشآموزان تنظیم میشوند» ارائه بازخورد شخصی و ترویج یادگیری خودگردان, یادگیری شخصیشده را بیشتر افزایش میدهد.
این رویکرد مبتنی بر فناوری از تمایز پشتیبانی میکند و به دانشآموزان اجازه میدهد تا با سرعت خودشان یاد بگیرند و تسلط
و استقلال را تقویت کنند. علاوه بر این» رویکردهای دانشآموز محورء سنگ بنای یادگیری شخصیسازی شده را تشکیل میدهند
و صداهاء انتخابها و علایق یادگیرندگان را در فرآیند آموزشی اولویت میدهند. با مشارکت دادن دانشآموزان در تصمیمگیری
در مورد مسیرها و اهداف یادگیری» مربیان آنها را قادر میسازند تا مالکیت سفر یادگیری خود را به دست گیرند. انگیزهء استقلال
و احساس عاملیت را تقویت کنند.