خلاصة:
روانشناسی علم مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی است. ارزیایی رفتاری و هوشی کودک و تشخیص نیازهای آموزشی و درمانی در
پیشرفت کودک نقش به سزایی در سنین قبل از مدرسه دارد. با توجه به پیش نیازهای ورود به مدرسه و از طرفی توجه به اختلالات
رفتاری کودک که در بسیاری اوقات روابط اجتماعی او را نیز تحت الشعاع قرار می دهد ارزیابی کامل و ارائه برنامه های درمانی
مناسب از عمده ترین آهداف بخش روانشناسی محسوب می گردد. در این مطالعه سعی شده است به معرفی رشته روانشناسی
توانبخشی در مرحله اول پرداخته شود و سپس اختلالات مربوط به درس ریاضی مورد بررسی قرار گیرند. ریاضیات از جمله دروسی
محسوب می شود که در طول دوران تحصیل هر دانش آموز یا دانشجویی» در برنامه درسی قرار دارد و این درس را در تمامی مقاطع
و رشته های تحصیلی داریم. بعضی از دانش آموزان از همان ابتدا علاقه خاصی به این درس دارند و توانایی های خود را در این درس
ارتقا می دهدن و بعضی دیگر بنا به دلایلیء این درس را بدون هیچ رغبتی یاد می گیرند و تنها قصد دارند در آن نمره قبولی بدست
آورند. در تدریس درس ریاضی, عوامل زیادی برای ایجاد رغبت یادگیری آن وجود دارد. شخصیت معلمء نحوه تدریس اوء نحوه
ارزشیایی و سایر موارد می تواند تاثیر گذار باشد. در درس ریاضی معمولا شاهد بدبفهمی های زیادی هستیم و چالش هایی برای
دانش آموزان پیش می آید. در روانشناسی اختلال به مشکلات ناشی از یک بیماری گفته می شود که در قسمتی از بدن یا ذهن
افراد و عملکرد آن ها مشکل ایجاد می کنند. مثلا اختلال اضطراب که نتیجه ی داشتن یک بیماری روانشناختی است.