خلاصة:
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه ای است. که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از
این مطالعه بررسی مقایسه کمالگرایی و اضطراب امتحان در دانش آموزان وابسته به محیط مجازی میباشد. محتوای لازم برای
نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی SID ، scholar G موتور جستجوی گوگل در این حوزه بدست آمده
است. نتایج بدست آمده نشان میدهد: دانشآموزان وابسته به محیط مجازی ممکن است با همزمان تجربه کمالگرایی و اضطراب
امتحان روبرو شوند. این مسائل میتوانند باعث استرس زیاد و کاهش عملکرد تحصیلی آنها شوند. برای مدیریت این وضعیتهاء مهم
است که دانشآموزان به خودانجام دادن و ارزشگذاری مناسب از خطاها و عملکردشان در امتحانات توجه کنند. همچنین, ایجاد
تعادل بین زندگی آنلاین و آفلاین و تعاملبا دیگران به منظور کاهش فشارها و اضطراب نیز مهم است.