خلاصة:
استفاده از ز منایع و مواد آموزشی مناسب برای تدریس و یادگیری دانش آموزان بسیا ر حائز اهمیت می باشد. معلمان قبل از شروع
تدریس خودء مواد آموزشی مورد نیاز را تدارک دیده و سپس برای تدریس اقدام می کنند. به طور کلی اگر مواد آموزشی مناسب
تخته. دیتا و ... باشند. در بین دانش آموزانی که باید توجه ویژه تری به آنها شود. دانش آموزان با نیاز ویژه در صدر قرار دارند. کودک
با نیازهای ویژه کودکی است که علاوه بر ویژگیها و نیازهای کودکان عادیء ویژگیها و نیازهای خاصی دارد. از نظر آموزشی,
دانشآموز با نیازهای ویزژه» از نظر شناختی. هوشی. جسمی (حسی-حرکتی) عاطفی و اجتماعی تفاوت قابل ملاحظهای با افراد
همسن خود دارد. انتخاب یک روش تدریس مناسب نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. روش تدریس از نظر مفهومی با «واسطه آموزشی»
(وسیلهای برای در معرض قرار دادن یک منبع اطلاعات در مقابل دانش آموزان» مانند کتاب درسی, تلویزیون» رایانه یا معلم و دانش
آموزا ن دیگر) تفاوت میدارد. در واقع ممکن است از چند روش تدریس مختلف در د یک واسطه آموزشی استفاده شود (مانند استفاده
از آموزش برنامهایء سخنرانیء یا نمایش عملی در تلویزیون)» یا از یک روش تدریس خاص در چند واسطه آموزشی مختلف استفاده
شود. هدف این مطالعه بررسی موارد آموزشی موردنیاز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه و ارائه بهترین روش های تدریس برای این
دسته از دانش آموزان می باشد.