خلاصة:
مهارت خواندن و نوشتن در مقطع ابتدایی» به خصوص در دوره اول» از مهم ترین مهارت هایی است که دانش آموزان آنها را فرا می
گیرند. در دوره پیش دبستانی آموزش و پروش» به عنوان دروندادی حساس هم از نظر رشد کلی یک فرد و هم از نظر تاثیر در مورد
قبول و مراقبت کودکان در سطح های دبستان» مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش هایی که آخیرا صورت گرفته نشان می دهند
تاثیر برنامه های مفید و برنامه ریزی مطلوب آموزشی» برای گروه های سنی مختلف کودکان در این دورره است. کودکان از هنگام
تولد یادگیری را شروع می کنند. آنچه کودکان در پنج سال اول زندگی خود می آموزند مبنای یادگیری در زندگی آینده ی آنها می
شود. اطرافیان نقش مهمی در به وجود آمدن این شرایط دارند و علاوه بر همبازی کودک مادرء پدر و آموزگاران مهدکودک می توان
اشاره کرد. همه ی این افراد در ایجاد محیطی که به یادگیری یا عدم یادگیری کودک منجر می شود نقش دارند و کودک را به بهره
ی خلاقانه از ذهن و بدن بر می انگیزند. این مطالعه سعی دارد با بررسی اهمیت یادگیری مهارت نوشتن» رویکردهای آموزش مهارت
نوشتاری فارسی به کودکان مقطع ابتدایی را مورد بررسی قرار دهد.