خلاصة:
دانش آموزان به خصوص در سنین پایین، یادگیری را همراه با بازی و سرگرمی می پذیرند. اگر معلمان و خانواده ها یادگیری و
مبنای آن را برای بچه ها، بر اساس بازی و سرگرمی قرار دهند. آنها بیشترین لذت را می برند و یادگیری نیز حاصل می شود. قصه
و قصه گویی از دیرباز سرشار از پند و آندرزهای تربیتی و نکات زندگی ساز برای آنسان بوده است. مادربزرگها برای نوههای خود
قصه میگفتند و بدین وسیله راه و رسم رفتار با مردمان و روش زندگی را به آنها میآموختند. اولیای خانه و مدرسه باید قصه گویی
را در برنامه تربیتی خود قرار دهند. همه ما در کودکی علاقه مند به شنیدن داستان های مختلف قبل از خواب بودیم . قصه گویی
والدین برای کودکان نه تنها سرگرم کننده است ، بلکه دارای مزایای بی شماری در رفتار و آینده کودک نیز است. تاثیر قصه گویی
بر زندگی و آینده ی کودک یک امر ثابت شده است به طوری که امروزه کارشناسان برای برخورد با کودکان پرخاشگر و لجباز روش
قصه درمانی را پیشنهاد می کنند. با توجه به اهمیت یادگیری دانش آموزان در سنین پایین» استفاده از روش داستان گویی و روایت
داستان در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین روایت معلمان ابتدایی در این خصوص نیز مورد بررسی قرار گرفته
است.