خلاصة:
هوشمندسازی مدارس یکی از مهم ترین مسائلی است که در عصر حاضر باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه کشورهای پیشرفته دنیاء
مدارسی هوشمند دارند که در آن تمامی ابزار به صورت الکترونیکی و هوشمند است و دانش آموزان ن پادگیری را در بالاترین سطح
امکانات هوشمند تجربه می کنند. یکی از آنواع اختلالات در یادگیری» اختلال خواندن می باشد. اختلال خواندن یکی از انواع شایع
اختلالات پادگیری است که فرد را در مهارت خواندن به صورت روان و درست با مشکل رو به رو می کند. ضعف در مهارت خواندن
می تواند زمینه ساز مشکلات تحصیلی بیشتری در کودک شود از این رو شناخت دقیق و درمان به موقع این اختلال به عملکرد
هرچه بهتر کودکان در مهارت های تحصیلی کمک می کند. کودکان دیر آموز نیازمند توجه بیشتر از سوی معلمان و خانواده ها می
باشند و رها کردن آنها هیچ کمکی به آنها نمی کند و باعث بدتر شدن شرایط آنها نیز می شود. با توجه به اهمیت این موضوع,
مطالعه حاضر قصد دارد با بررسی کلاس های هوشمند. تاثیر آنها را در بر بهبود اختلالات خواندن کودکان دیرآموز مورد بررسی قرار
دهد.