خلاصة:
پیشینه و اهداف: بسیاری از آسیبهای اجتماعی میتواند دانشآموزان را درگیر کند؛ در این میان نوجوانان قشری آسیب پذیر هستند که دوران بحرانی بلوغ را میگذرانند؛ جهت تلش برای شناسایی عوامل کاهشدهنده خطرات ناشی ازآسیبهای اجتماعی برای این قشر، با توجه بهبستر ایرانی-اسلمی نوجوانان، میتوان نقش سبک زندگیاسلمی را بررسی کرد؛ هدف این پژوهش بررسی رابطه سبک زندگی اسببلمی با آسببیب های اجتماعی در دانش آموزان دختر دوره اول متوسببطه اسببتر روشها: جامعه آماری این تحقیق
دانشآموزان دختر پایه هشتم مدارس دولتی ناحیه ٤ تبریز در سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ میباشد که تعداد افراد جامعه ١٨٩٦ نفر می باشدر تعداد افراد نمونه ٣١٣ نفر و با استفاده از جدول مورگان محاسبه شده است؛ روش نمونهگیری تصادفی چند مرحله ای است؛ 5مدرسه ی ناحیه ٤ از هر مدرسه ٣ کلس به طورتصادفی انتخاب شدندر ابزار اندازه گیری، پر سشنامه آسیبهای اجتماعی و سبک زندگی اسببلمی بود، طرح تحقیق توصببیفی- همبسببتگی و هدف آن کاربردی اسببتر برای بررسببی فرتببیه تحقیق از آزمون تببریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شدر یافتهها: نتایج پژوهش نشان میدهد که بین سبک زندگی اسلمی و آسیب های اجتماعی همبستگی منفی وجود دارد؛ یعنی با افزایش میزان استفاده از سبک زندگی اسلمی در ابعاد مختلف اجتماعی، علم ورر میزان آسیب های اجتماعی از جمله سرقت، خودکشی وررر کمتر می شودرنتیجه گیری: بهتر است خانوادهها و مدارس از طریق فیلمهای آموزنده
دانشآموزان را با سبک زندگی اسلمی بیشترآشنا کنند و با برگزاری کارگاه هایی آنها را با انواع آسیب های اجتماعی که آنها را تهدید میکند آشنا کنند.