خلاصة:
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از این مطالعه بررسی آسیب شناسی تربیت فرزند حضرت نوح در تربیت دینی کودکان انجام گرفته میباشد. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی ) SID ،) scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد، جهان به مرحله جدیدی از تاریخ خود گام نهاده است. پدیده جهانی شدن، یکی از تحوّلات دوران معاصر است که اثرات ژرفی را در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به جای گذاشته و می گذارد. نظام های آموزشی هم از اثرات جهانی شدن بی نصیب نمانده اند و فرصت ها و تهدیداتی را از سوی ابزارها و عوامل این پدیده ی فراگیر، رو به گسترش و برگشت ناپذیر، برای خود مشاهده می کنند.امروزه نقش اجتماع در تربیت افراد بر کسی پوشیده نیست و توجّه به تاثیرات محیطی شدّت یافته است. دانشمندان حوزه تربیت، یکی از عوامل موثّر در تربیت ناصحیح و به عبارت بهتر بی تربیتی را شرایط نامساعد تربیتی اجتماعی اعلام کرده اند. در زمان های گذشته شعرای ایرانی نیز به تاثیرات بد محیطی اشاره کرده بودند. سعدی با اشاره به تاثیرپذیری فرزند نوح علی نبیّنا و آله و علیه السّلام از کافران و فاسقانی که هدایت ها و دلسوزی های نوح را به سخره گرفته و ایمان نمیآوردند چنین سروده است :