خلاصة:
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر رهبری تیمی بر خدمت محوری کارکنان بانک صادرات زابل بود. روش تحقیق توصیفی - پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان شعب بانک صادرات شهر زابل به تعداد ٣٠٠ نفر است. نمونه آماری بر اساس جدول مورگان و به صورت تصادفی طبقه ای ١٦٩ نفر انتخاب شد. در این پژوهش ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه رهبری تیمی یعقوبی و ابولمعالی (١٣٩٥) و پرسشنامه خدمت محوری پری و همکاران (٢٠٠٠)) ١ می باشد. پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت که این مقدار برای پرسشنامه رهبری تیمی٠/٨١ و خدمت محوری ٠/٨٨ به دست آمد که حاکی از پایایی مناسب ابزار پژوهش دارد. داده های به دست آمده با استفاده از آزمون رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد بین رهبری تیمی بر خدمت محوری در سطح ٩٩ درصد رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و تحلیل رگرسیون نشان داد که رهبری تیمی ٥٩ درصد تغییرات خدمت محوری کارکنان را پیش بینی کرده است