خلاصة:
هدف این پژوهش تاثیر قابلیت های استراتژیک بر نوآوری باز است. برای نیل به این هدف، پس از مطالعه و بررسی یافتههای پژوهشهای پیشین در قالب مبانی تئوریک تحقیق، چارچوب مورد نظر ارائه میگردد. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر گردآوری دادهها در زمره تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی محسوب میگردد. به منظور بررسی میدانی در تحقیق حاضر، از جامعه آماری شامل تمامی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام که تعداد آنها 200 نفر هستند استفاده گردیده است. برای نمونه با توجه به فرمول کوکران تعداد 122 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات علاوه بر مطالعات کتابخانه ای، پرسشنامه است که روایی آن توسط خبرگان و پایایی آن از طریق روش آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. برای تحلیل ابعاد چارچوب مفهومیجهت سنجش رابطه از ضریب همبستگی پیرسون، جهت سنجش تاثیر متغیرها از تحلیل رگرسیون استفاده گردید.یافتههای تحقیق نشان میدهد که قابلیت های استراتژیک بر نوآوری باز تاثیر مثبت و معناداری دارد. ابعاد نوآوری باز )اشتراک دانش و تکنولوژی ، ورود دانش وتکنولوژی ، خروج دانش وتکنولوژی( بر قابلیت های استراتژیک تاثیر مثبت و معناداری دارد.