خلاصة:
افزایش دیجیتالی شدن نوآوری و خلق مشترک ارزش را با توسعه سریع در زمینه آکادمیک مورد توجه محققان کارآفرینی و بازاریابی قرار داده است. سرعت تغییرات در طول بحران کووید 19 به طور قابل توجهی تسریع شده است. با توجه به تحولات دیجیتالی و پیدایش اقتصاد دیجیتال و روند رو به رشد کسب و کار های پلتفرمی، منجر به تغییرات اساسی شده است به طوری که مدل چند وجهی کسب و کار های پلتفرمی باعث ارتباط متفاوت ذینفعان در شکل گیری ارزش برای سازمان می شود و تمامی ذینفعان در ابعاد خلق ارزش، تحویل ارزش و جذب ارزش مشارکت میکنند که برای دوام و پایداری کسب و کار های پلتفرمی باید توجه ویژه ای داشته باشیم و نقش بسزای خلق مشترک ارزش کاملا مشهود است و این مقاله با مروری بر پژوهش های مرتبط خلق مشترک ارزش در پلتفرم های دیجیتال، حنمای کلی از مهمترین مطالعات انجام شده در این حوزه را شناسایی می کند.