خلاصة:
کنشگری رسانه ابزاری برای مدیریت افکار عمومی جامعه می باشد، که بهوسیله آن جامعه میتواند مسیر سعادت ـ پیروزی و یا شقاوت ـ شکست را کسب نماید. در رابطه با تأثیرپذیری افکار عمومی توسط رسانه اندیشمندان زیادی مباحثی را مطرح نمودهاند. سؤال قابل طرح اینکه از منظر مقام معظم رهبری مدیریت افکار عمومی جامعه نیازمند چه راهبردهایی برای کنشگری رسانه میباشد؟ روش بهکارگیری در این پژوهش تحلیل مضمون خواهد بود. یافتههای پژوهش همچون: مهندسی اخبار جهت کنترل افکار عمومی، تصویرسازی غلط رسانهای عامل انحراف افکار عمومی، ضعف ما در تولید محتوای مناسب و مانند آنها حکایت از این دارند که از منظر رهبر انقلاب ضرورت دارد رسانهها در جمهوری اسلامی در دو کلان راهبرد سیاسی ـ اجتماعی و محتوایی ـ عملیاتی به تولید راهبردهای کنشگری بپردازند، که در صورت توجه افکار عمومی جامعه اسلامی در مسیر صحیح مدیریت خواهد شد.
Activism of the media is a tool to manage the public opinion of the society, by which the society can gain the path of happiness and misery. Many discussions were raised regarding the influence of public opinion by the media. The question that can be asked is, from the perspective of the Supreme Leader, what strategies are needed for the media to manage public opinion? The method in this research will be thematic analysis. The findings of the research: news engineering, media misrepresentation, our weakness in producing appropriate content, etc. indicate that, from their point of view, the media in the Islamic Republic needs to have two major political-social and content-operational strategies. produce a strategy, which will be managed in the right direction if the public opinion of the Islamic society pays attention.