خلاصة:
حل مسئله مهارت شناختی فوق العاده پیچیدهای است که مستلزم سطوح بالاتر پردازش اطلاعات است و یک مهارت حیاتی برای زندگی در عصر حاضر است و یادگیری آن برای همگان ضروری است؛ بنابراین هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی مهارت حل مسئله دانشآموزان دختر دبیرستان شهر فردوس میباشد.
مواد و روشها: برای دستیابی به این هدف نمونهای مشتمل بر 116 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی در دسترس برای این پژوهش انتخاب و دانشآموزان پرسشنامه حل مسئله هپنر و کراسکوف PSI تکمیل کردند.
یافتهها: از 116 نفر شرکتکننده در پژوهش دامنه سنی آنها از 12 تا 15 سال است؛ به ترتیب میانگین و انحراف معیار مهارت حل مسئله 27/136 و 61/16 به دست آمد. خروجی این آزمون نشان میدهد که مهارت حل مسئله در بین دانشآموزان دختر دبیرستان شهر فردوس وجود دارد.
بحث و نتیجهگیری: با توجه به دادههای به دست آمده به نظر میرسد که مهارت حل مسئله در بین دانشآموزان دختر دبیرستان شهر فردوس وجود دارد و میتوان گفت که میزان توانایی حل مسئله این جامعه بیشتر از حد متوسط است و توانایی حل مسئله به سن و مقطع تحصیلی دانشآموزان هیچ ارتباطی ندارد.
ملخص الجهاز:
ir چکيده حل مسئله مهارت شناختي فوق العاده پيچيده اي است که مستلزم سطوح بالاتر پردازش اطلاعات است و يک مهارت حياتي براي زندگي در عصر حاضر است و يادگيري آن براي همگان ضروري است ؛ بنابراين هدف از انجام پژوهش حاضر بررسي مهارت حل مسئله دانش آموزان دختر دبيرستان شهر فردوس ميباشد.
خروجي اين آزمون نشان مي دهد که مهارت حل مسئله در بين دانش آموزان دختر دبيرستان شهر فردوس وجود دارد.
بحث و نتيجه گيري: با توجه به داده هاي به دست آمده به نظر ميرسد که مهارت حل مسئله در بين دانش آموزان دختر دبيرستان شهر فردوس وجود دارد و ميتوان گفت که ميزان توانايي حل مسئله اين جامعه بيشتر از حد متوسط است و توانايي حل مسئله به سن و مقطع تحصيلي دانش آموزان هيچ ارتباطي ندارد.
پژوهش حاضر سعي دارد به اين پرسش پاسخ دهد که آيا مهارت حل مسئله در بين دانش آموزان دختر وجود دارد؟ روش تحقيق روش تحقيق پژوهش حاضر توصيفي از نوع همبستگي ميباشد.
Kraskov 275 فرضيه هاي پژوهشي فرضيه اصلي مهارت حل مسئله در بين دانش آموزان دختر وجود دارد.
١. يافته هاي توصيفي فرضيه اصلي: "آيا مهارت حل مسئله در بين دانش آموزان دختر وجود دارد؟" 1.
نتيجه گيري هدف از انجام پژوهش حاضر بررسي مهارت حل مسئله در دانش آموزان دختر دبيرستان شهر فردوس ميباشد.
نتايج و تحليل داده ها نشان داد که فرضيه اصلي پژوهش يعني مهارت حل مسئله در بين دانش آموزان وجود دارد و ميتوان گفت که ميزان توانايي حل مسئله دانش آموزان بيشتر از حد متوسط است .