ملخص الجهاز:
"این چشمانداز که توسط تیم موردنظر تعیین میشود معمولا بالاترین اهداف و خطمشیهای سازمان را در ارتباط با مشتریان، تامینکنندگان و کارمندان در 2،3 یا 5 سال آینده تشریح کرده و دو وظیفه مهم را به شرح ذیل به انجام میرساند: @ایجاد پایه و اساسی محکم جهت نیل به حداکثر بازگشت در سرمایهگذاری انجام شده از طریق قدرت بخشیدن به تیم انتخاب و اجرای این سیستم و ایجاد تفکر استراتژیکی و تاکتیکی در آنان.
تهیه لیست کاندیداهای اولیه جهت تامین نرمافزار اما شرکتها چگونه بایستی از بین حدود 003 عرضهکننده این نرمافزار،تامینکننده مناسب خود را پیدا کنند؟سه روش برای محدودتر کردن این دامنه وسیع از بازار تامینکنندگان و در نهایت مشخص کردن لیست اولیه آنها عبارتند از: @جستجو بر اساس صنعت و زمینه کاری-در این روش شرکت بایستی مشخصات اصلی نرمافزار مورد نیاز خود را بر اساس نوع صنعت،دیدگاهها و اهداف خود و نیز بر اساس لیست تهیه شده از کارکردها تعیین نماید.
نکته قابل توجه در این مرحله اینست که اگر تامین کنندگان انتخاب شده در این مرحله دارای قابلیتهای مورد نیاز نبودند(به نظر اعضای تیم آنطور که باید و شاید مناسب بنظر نمیرسند)بایستی حتما مجددا به ارسال RFP برای سایر تامینکنندگان بالقوه اقدام کرده و به انتظار پیشنهاد آنها نشست.
کلیه اعضای تیم انتخاب بایستی در تمام مدت ارائه حضور داشته باشند و باید با تمرکز بالا بر کلیه مواردی که ارائه میگردد احاطه شده و ضمن شبیهسازی آنها در محیطهای کاری تحت پوششان،مدام به این سئوال پاسخ دهند که آیا این بسته میتواند نیازهای شرکت را برطرف سازد؟ بعد از ارائه روز اول،مدیر تیم،برگههای نظرسنجی را جمعآوری و بررسی میکند."