ملخص الجهاز:
"جاذبه راهکارها و استراتژیهای هنرمندان آثار تجسمی و کمنگاری و مواد و عناصری که در بسیاری از کارها آشکار بود،ذوق و اشتیاق هنرمندانی را به نمایش میگذاشت که بیشتر فضای سیاسی زمان را نشان میدهند و بدیهی است که آنان در کارهای خود چندان توجهی به نیاز بازار کار نداشتهاند.
درحالیکه هنرمندان جوانتر به دنبال راههایی بودند که اعتراض و همچنین اجتماعی خود را به نمایش بگذارند، اثر کنایهدار و تند مارینا آبراموویچ Marina abramovic که در عین حال دارای نوعی ارتباط پیوسته نیز بود،توجه را جلب میکرد.
روبلتو نیز به مانند دیگران در این نمایشگاه،حوزهی تداخل علم،مذهب و تکنولوژی را هدف قرار داده بود و همچنین قدرت تغییر و دگرگون شوندگی موسیقی و فرهنگی مردمی(پاپولار)را با تفکری کنایهآمیز و زیرکانه ارتباط گذشته و حال نشان داده است.
به هر حال تکیه بر شبیهسازی یک تجربه و خاطرهای معنیدار به سمتوسویی سوق داده میشد که درهای هرگونه گفتگویی بسته شود،مسئلهای که متصدیان برگزاری نمایشگاه امید داشتند هنرمندان با تزئینات متفکرانه خود بتوانند عامل و انگیزه(به تصویر صفحه مراجعه شود) گفتگو را فراهم کنند.
این نمایشگاه تجاری بین المللی نه تنها محدودیتها و ملیگرایی نمایشگاههای دیگر را مثل نمایشگاه ویتنی ندارد،بلکه این نمایشگاههای هنری نشان میدهند که بازار جهانی همچنان محلی است.
بسیاری از آنان به سادگی تنها از تصاویر فلت(مسطح)تلویزیونی برای نشان دادن فیلمهای ویدیویی خود استفاده میکردند و تا آنجا که میتوانستند و امکانش وجود داشت در اتاق خوابها،رختکنها و حمام به نمایش هنر مشغول بودند."