ملخص الجهاز:
"نقاشی تحلیل یک اثر از سورینی نویسنده:جان الدرفیلد مترجم:رضا حجاریان در سال 4191 سردمداران مکتب فوتوریسم1به عنوان تجلیل از قدرت تکنولوژی مدرن موضوع نهایی خود را جنگ بزرگ نام نهادند.
هنگامی که ایتالیا در سال 5191 به جنگ پیوست بیشتر کسانی که طرفدار ایدئولوژی آینده بودند به عنوان داوطلب به خدمت فعالانه در جنگ مشغول شدند و سالهای اخیر را صرف همراهی با مداخله کشورشان در این جنگ کردند که تجربهی این سالها در قالب تمایل به پریشانی،تجرد و تاثیر وقایع معاصر در کارشان به وضوح پیداست.
اما بمبارانهای شهر پاریس که محل زندگی او بود همیشه بهطور ثابت در خاطر او نقش بست و او را آزار داد و او در نامهای که به موزه نوشت این موضوع را خاطرنشان کرد.
اگرچه اغتشاش،بیارادگی و ناآرامی این پدیده اکنون آشنا به نظر میرسد،اما هرگز نباید از نظر دور بداریم که پاک نمودن ضوابط و نظم گذشته تنها برای فوتوریستها امری ضروری بود چون این موضوع به وسیله شاگردان آنان در فرانسه نیز دنبال میشد."