ملخص الجهاز:
"تعیین معیارهایی برای شناسایی شرکتی که با نیازهای صادراتی شرکت شما هماهنگ باشد تهیه فهرستی از شرکتهای واجد شرایط مشخص کردن نمایندههای احتمالی انتخاب شرکت برای ملاقات در خارج برنامهریزی برای ملاقات،و ایجاد رابطه کاری مناسب با نماینده منتخب نمایندگیهای خارجی عناوین گوناگون دارند مانند:نماینده،واردکننده،عمدهفروشی،تاجر،واسطه، توزیع کننده،دلال،نباید تصور کنید که فعالیت و وظایف این عده در کشورهای خارجی مانند کشور خودتان است در نتیجه،باید شرکتهایی را که میخواهید با آنها تماس بگیرید از لحاظ وظیفهشان طبقهبندی کنید.
در طرح مذبور باید برنامه بازاریابی و مسئولیتهای هریک از طرفین خلاصه شده باشد،و موارد زیر را در بربگیرد:هدف از فروش کالا و معیارهایی که بتوان پیشرفت کار را بوسیله آن ارزیابی کرد،کمکی که نماینده خارجی در اجرای برنامه تشویقی(مانند برپایی نمایشگاه) ارائه خواهد داد،و نحوه پرداخت هزینه اینگونه فعالیتها، بدون تعیین این هدفها،نه شما و نه نمایندهتان نمیتوانید برنامه را پیش ببرید."