"در این تجربه علمی،که به مناسبت«سال علم»در انگلستان انجام گرفت،از مسؤولان هزاران مدرسه در سراسر این کشور خواسته شد که سر ساعت 11 صبح دانشآموزان را به حیاط بفرستند و از آنها بخواهند که مدت یک دقیقع بالا و پایین بپرند.
» این متفکر 72 ساله آلمانی تصریح کرد:«علم به تنهایی قادر نیست در مسأله ژنتیک راه صحیحی را پیش پای بشر قرار دهد،بلکه این تنها دین است که درک اخلاقی صحیحی از این مسأله ارائه میکند.
»در این مطالعات محققان متوجه شدند که میزان مهارت در روخوانی متون و تواناییهای شفاهی کودکان را میتوان با بررسی چگونگی تقارنبخشی از مغز به نام«تمپرال پلین»،که به پردازش اطلاعات شنوایی تعلق دارد،پیشبینی کرد.
در بیشتر افراد راست دست،نیمکرهء چپ مغز تجزیه و تحلیلهای مربوط به خواندن را انجام میدهد و این در حالی است که پیشبینی تواناییهای گفتاری کودکان چپدست،ممکن نیست."