ملخص الجهاز:
"اما آیا تعیین تکالیف خارج از مدرسه میتواند محرک خوبی در بهکارگیری آموختههای دانشآموزان باشد؟ نقش اولیا در فرایند تکلیف و ارزشیابی اگر دانشآموز بتواند موضوع یادگیری را به گونهای هضم کند که معنا و مفهوم آن را با زندگی،شهر،مردم و جامعهاش پیوند دهد،نه تنها مطلب را یاد میگیرد؛بلکه درجه و میزان علاقهاش به یادگیری بیشتر خواهد شد و به جستوجوی اطلاعات تازهتر خواهد رفت.
برخی فعالیتهای پیشنهادی به اولیا با توجه به اهداف کتاب ریاضی اول همسوها،راست و چپ از کودک خود بخواهید که هرشیء که به او میدهید یا همان دستی که نام میبرید(راست یا چپ)شیء را بگیرد.
کفش راست یا چپ کودک را با علامتی مشخص کنید و از او بخواهید کفشهای خود را درست بپوشد.
از کودک خود بخواهید 2 یا 3 عدد از هرچیز که نام میبرید،به شما بدهد.
بخواهید روی ظرفهای ماست با نعناع به ترتیب از 1 تا 9 عدد را بنویسد."