ملخص الجهاز:
"از کتابهای داستانی میتوان برای ایجاد انگیزه در کودکانی که در یادگیری ریاضی مشکل دارند،استفاده کرد.
بعضی از آنها ویژگیهای دیداری دارند و در دریافت مفاهیم ریاضی از طریق آموزش شفاهی و عددی با دشواری روبهرو هستند.
به هر صورت،کتابهای عکسدار همراه با نمودارها و چارتهای دقیق میتوانند در یادگیری مفاهیم ریاضی به صورت دیداری به این کودکان کمک کنند.
مورفی معتقد است:«کودکان میتوانند ریاضی را از طریق چارتها و نمودارها به صورت دیداری یاد بگیرند.
» معلمها میتوانند دانشآموزان را به تهیهء نمودارهایی با مفاهیم ریاضی و استفاده از آنها در کلاس تشویق کنند.
عکسهای کتابها،مدلهایی برای این نوع نمایش دیداری مفاهیم ریاضی هستند.
آموزش ریاضی از طریق داستان برای کودکانی که در فهم زبان انگلیسی مشکل دارند و یا همزمان با آموزش ریاضی،زبان انگلیسی را بهعنوان زبان دوم فرامیگیرند، میتواند تجربهء مثبتی باشد.
برای بسیاری از مردم ریاضی فراتر از یک موضوع ساده است و رابطی بین آنها و مفاهیم نضباطی است."