ملخص الجهاز:
"«بهتر است بعضی روزها کارکنان مدرسه همراه با دانشآموزان، در فضایی شاد و با روحیهای پدرانه و مادرانه به صرف ناهار بپردازند تا فاصلهی معلمان و مدیران و معاونان و خلاصه کارکنان صاحب قدرت با دانشآموزان خیلی کم شود و احساس صمیمیت و دوستی بیشتری کنند»مخالفان 57/8،بیتفاوتها 14/17 و موافقان 28/74 درصد بودند.
نتیجهگیری و پیشنهاد70 وقتی به درصدهای موافق نظر میافکنیم،درمییابیم که«مدرسهی دوستداشتنی من»مشخصات«آزادی معلم»،«مسؤولیتی به جز معملی نداشتن»،«نظارت مدیران بر کار کارکنان برای شناخت خادم و خائن»، «تأثیر نگذاشتن جلسات اداری در فرصتهای آموزش و استراحت معلم»، از تعارف کم کردن و بر مبلغ افزودن به معنی عمل و اجرا کردن»، «نشکستن زمان و فضای تدریس»،«با روحیهای شاد با معلمان و دانشآموزان برخورد کردن»،«تشویق را اساس کارها قرار دادن»،«بودن فرزند معلم در مدرسه باعث تضیع حق دیگران نشدن»و«در مدرسه دور هم بودن و غذا خوردن»را دارد."