ملخص الجهاز:
"آیا دانشآموزان توانستند به صورت رضایتبخشی توانایی خود را در درک مفهوم عوارض حمایتی نشان دهند؟اگرنه چه نقصی در درک آنها در مورد مطلب ارائه شده وجود دارد؟چه راهکاری برای حل مشکل اتخاذ خواهید کرد؟راهکارهای به کار گرفته شده در تدریس این مفهوم،تا چه میزان مؤثر بودهاند؟ همانگونه که ذکر شد،در فرآیند آموزش،معلمان با فرصتهای متفاوتی برای اتخاذ راهکارهای آموزشی مواجهاند.
آیا آنچه دانشآموزان در حال حاضر مشغول انجام دادن آن هستند،ارزشمندترین فعالیت آموزشی است که آنها میتوانند انجام دهند؟ آیا دانشآموزان دانش و مهارت لازم را برای انجام دادن فعالیت پیشبینی شده دارند؟ آیا فعالیتهای آموزشی ارائه شده با اهداف یادگیری برنامه درسی مرتبط است؟ سئوالات کلیدی،که موجب برانگیختن تفکر دانشآموزان در جهت اهداف یادگیری مورد نظر میشود،کدام است؟ چه نوع مداخلاتی از سوی معلم،یادگیری دانشآموزان را به نحو مؤثری تحت تأثیر قرار میدهد؟ تصمیمهای تعاملی(تدریس) معلمان به طور متوسط در هردو تا شش دقیقه یک تصمیم تعاملی میگیرند."