ملخص الجهاز:
"همهی این فعالیتها برای این است که وقتی شروع به آموزش میکند و میخواهد در کسب و درک موضوعهای درسی و فراگیری مهارتهای پیشبینی شده در برنامه،به یاری دانشآموزان برود،کار خود را با حداکثر کارآیی و بیشترین مقدار اثربخشی انجام دهد.
در این مقاله سعی داریم معلمان گرامی را با ساختارها و موقعیتهایی که میتوانند از آنها برای یادگیری دانشآموزان در کلاس درس استفاده کنند و ویژگیهای هرساختار،بیشتر آشنا کنیم تا با کاربرد آنها،کلاس درس خود را با حداکثر کارآمدی و بیشترین اثربخشی به انجام رسانند.
این ساختارها و موقعیتها عبارتاند از: الف)آموزش انفرادی2(یادگیری مستقل) به تجربه ثابت شده است که بعضی از دانشآموزان در کلاسهای عمومی و در گروه دانشآموزان،موفقیت زیادی ندارند.
از آنجا که استفاده از یک روش تدریس خاص و ایجاد تنها یک موقعیت یادگیری،به طور کامل مؤثر و مفید نیست،معلمان باید با استفاده از تجربیات و تواناییهای علمی خود و متناسب با وضعیت کلاس درس، موقعیتهای یادگیری مناسب آن شرایط را ایجاد کنند و با استفاده از روشهای تدریس مناسب،حداکثر کارآیی و اثربخشی را از کلاس درس خود انتظار داشته باشند."