ملخص الجهاز:
معرفی کتاب استراتژی مدیریت برای تکنولوژی نوین Managerlal Strategy for New Technology نویسنده:وندی کاری Wendy Currie ناشر: Gower Pubilshing Company سال:1989 تعداد صفحات:214 واژه کلیدی:مدیریت تکنولوژی،طراحی به کمک کامپیوتر بازبین:امیر سعید تابنده،کمبریج، بریتانیا دگردیسی تکنولوژیکی شرکتها در دهه اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته است.
تاثیر بکارگیری تکنولوژی نوین در شرکتها بر توانایی افراد شاغل در آنها،ساختار سازمانی،فرهنگ سازمانی،گسترده و پخش قدرت کنترل در ردههای مدیریت و برخورد افراد نسبت به کار نمونههایی از موضوعات مورد بررسی در این زمینه میباشند.
نقش تصمیمگیری مدیریت در مورد دگردیسی تکنولوژی را میتوان در سه مرحله از این دگردیسی بررسی نمود: -پیش از دگردیسی:تصمیمگیریهای مربوط به مسائلی چون لزوم دگردیسی،نوع تکنولوژی،امکانات مالی و برنامهریزی تغییر.
این کتاب نتیجه پژوهشی از بررسی برخورد و شیوه تصمیمگیری مدیران صنعتی پیرامون دگردیسی تکنولوژی است.
کمبود و یا فقدان دانش این مدیران ارشد از تکنولوژی نوین و نقش آنها در دگرگونسازی فعالیتها، قابلیت شرکت را برای بهرهمند شدن مؤثر از تکنولوژی به منظور برخورد صحیح با نوسانات و تغییرات چندی و چونی بازار کاسته است.