ملخص الجهاز:
"5-از کودکان بخواهید واژگانی از احساسهای مختلف تهیه کنند،فهرستی فراهم کنند که شامل مجموع لغات مترادف برای وصف احساسات مختلف باشد و از آنها در نامگذاری عکسها،هجی کردن کلمات یا به عنوان اساس بازی استفاده کنند.
آموزش نحوهی نامگذاری احساسات به کودک میتواند شامل فعالیتهای زیر باشد: 1-از کودک میخواهیم چهرهی خود را نقاشی کند یا احساس خود را در موقعیتهای مختلف با ایفای نقش مجسم کند.
برای مثال،از او میخواهیم که چهرهی خود را در حالتهای مختلف نشان دهد:«اگر با لباس نو روی زمین گلی بیفتی»،«اگر خواهرت تمام روز به خانه برنگشته باشد»،«هنگامی که روز تولدت هدیهها را باز میکنی چه احساسی داری؟» 2-با جملههای ناتمام میتوان همراه با رسم شکل تمرینی را تهیه کرد.
در بحث درجهبندی موقعیتهای دشوار،کودکان با علایم فیزیولوژیکی وضع دشوار،مانند ضربان قلب،بریدگی نفس،عرق کردن دستها و بر افروختن چهره نیز آشنا میشوند و میتوانند تشخیص دهند که چه زمانی این قبیل (به تصویر صفحه مراجعه شود) واکنشها نشاندهندهی اضطراب،خشم یا ترس و چه زمانی حاکی از هیجان محض است."