ملخص الجهاز:
"سؤال من از آقای رحماندوست این است که چرا به کتابهای کمیک استریپ نمیتوان کتاب گفت؟این یک بحث،بحث دیگر شرایط ویژهء نشر کشور ماست که فکر میکنم آقای هاشمینژاد میتوانند آنرا باز کنند که ببینم محتوا و کیفیت کمیکها در شرایط کشور ما چه جایگاهی دارد؟ برای ارزیابی کیفی کمیک استریپها،با توجه به نگرانی موجود از انتشار آنها،از آقای رحماندوست خواهش میکنم که توضیح بدهند آیا انتشار این نوع کتابها در یک جامعه،میتواند اثرات مخرب یا غیرمخربی داشته باشد یا خیر؟ رحماندوست:برای توافق بر سر موضوع چیستی کتابهای کمیک استریپ،اول باید تعریفی از آنها داشته باشیم.
سؤال این است که آیا کمیک استریپ آموزشی را هم مضر میدانیم؟ بهمنپور:آقای دادگر آیا ضرورتها موجب وارد آمدن لطماتی به حوزهء محتوایی ما در تولیدات مربوط به کودکان و نوجوان میشود یا نه؟آیا محتوا میتواند جریان مستقل خودش را داشته باشد و تصویر هم راه خودش را برود؟و سوای اینکه کمیک استریپها فی نفسه خوب هستند یا بد،تأثیراتشان در دیگر شئون نشر ما چگونه خواهد بود؟ دادگر:بنده از موضع یک تصویرگر به این قضیه نگاه میکنم.
سؤال این است که آیا جاذبهء زیاد و استقبال مخاطب از یک اثر،ضعف است؟آیا هنر چارلی چاپلین ضعیف است؟چرا ما به سمتی نرویم که آثار هنری ما،هم هنری باشند،هم جاذبه داشته باشند و هم با استقبال بسیاری روبهرو شوند؟ تمام کمیکها هم مستهجن نیستند،کتابهایی دارم که از نظر ارزش تصویرسازی آنها باید آقای دادگر نظر بدهند،اما از نظر محتوا آمدهاند کاری اصولی کردهاند و شاهکارهای ادبی جهان را به صورت کمیک استریپ درآوردهاند."