ملخص الجهاز:
تعریف حقوق تبلیغات بازرگانی و ارتباط آن با اخلاق حرفهای و ارزشها و احکام دینی و سپس منابع تدوین این نظام حقوقی مباحث بعدی در این فصل هستند.
پس از آن،فصل دوم به یافتن اصول و مبانی«تبلیغات بازرگانی در حقوق ایران»اختصاص دارد و به همین منظور قوانین و مقررات مربوط در دو مقطع زمانی جداگانه(پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی)مورد بررسی قرار گرفته است.
فصل چهارم و آخر این کتاب هم اصول و مبانی«تبلیغات بازرگانی در جهان معاصر»نام دارد و تلاش کرده است تا جایگاه این رشته را در تقسیمبندیهای علم حقوق و ارتباط آن با حقوق بین الملل را تبیین کند.
با بررسی این دو اصل،نقشی که به اخلاق حرفهای و خود تنظیمی در این زمینه سپرده شده نیز توضیح داده شده و در نهایت تجربه قانونگذاری پنج کشور در حوزه تبلیغات تجاری مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.