ملخص الجهاز:
"گویا در مورد یک کلاس، موضوع تدریس در جلسهء اول با جلسه دوم به کلی متفاوت بوده و علامت سؤالی را در ذهن دانشجویان ایجاد کرده بود؟ -در مورد بعضی کلاسها این اشکال وجود داشت چرا که استادان به خوبی توجیه نشده بودند و فکر میکردند مباحث نظری در بعضی زمینهها به کار مطبوعاتیهای کودک و نوجوان نمیآید در صورتی که ما لازم میدانستیم یک سری اطلاعات مقدماتی راجع به هر مقوله به دانشجویان داده شود،به همین خاطر این تناقض در گفتار و شیوهء تدریس طی دو جلسه پیش آمد.
از سوی دیگر برگزاری این دوره در بین شرکتکنندگان،دستاندرکاران مطبوعات کودکان و نوجوان و روزنامهنگاران، دیدگاههای متفاوتی را دربرداشت که شاید از مجموعه حرفها و پیشنهادات آنها بتوان راهکارهایی را برای دورههای آتی مدنظر داشت: دکتر رؤیا معتمدنژاد،عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه علامهطباطبایی،دوره برگزار شده را گام مفید و نیازی لازم دانست که تا به حال نادیده گرفته شده بود.
با توجه به اینکه میزان رضامندی این دوره طیف چهار درجهای(0 تا 3)،معادل 2/71 ارزیابی شده است نمیدانیم آیا میتوان به برگزاری دورهای مشابه امیدوار بود یا خیر؟ رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها،نظر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مثبت خواند و گفت: «خوشبختانه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به امر آموزش توجه دارند و عمدهء تأکید ما به جهت بازآموزی و افزایش کیفیت نیروهای شاغل در مطبوعات،بر دورههای کوتاه مدت است.
» فریبرز بیات روزنامهنگار و کارشناس ارشد علوم اجتماعی معتقد است: «روزنامهنگاری ویژهء کودکان و نوجوان عرصه جدیدی است که باید چند واحد تخصصی را در دانشگاه به خود اختصاص دروس ارائه شده در اولین دورهء آموزشی مطبوعات کودک و نوجوان (به تصویر صفحه مراجعه شود) دهد."