ملخص الجهاز:
"ستون 4(عرضه الف)به جدول 3-حجم جریان اطلاعات طبقهبندی شده بر حسب نوع رسانه حجم استاندارد اطلاعات- a خجم مؤثر اطلاعات- B (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع:وزارت پست و مخابرات ژاپن(5791) اطلاعاتی اشاره دارد که صرف نظر از اینکه اطلاعات در طرف گیرنده قرائت و به طور کلی مصرف میشود یا خیر، اطلاعات خود را ارسال میکند.
وزارت پست و مخابرات به این نتیجه رسید که به منظور بازتاب دادن ماهیت آنها به عنوان رسانههای همگانی،عرضه برنامههای رادیو و تلویزیونی باید در طرف گیرنده مورد سنجش واقع شوند و لذا به عنوان انتقال اطلاعات چندگانه محسوب میشوند(هر چند آنها معمولا از یک استودیوی واحد ارسال میشوند): لذا ارقام مربوط به عرضه رسانههای همگانی الکترونیک با چند برابر کردن پیام از لحاظ میزان مخاطبان بالقوه،واصل شد.
نرخهای رشد در دههء 0791 در مقایسه با دوره کامل (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع:پول و دیگران،4891 سرشماری تطبیقی ژاپن-ایالات متحده به رغم بیش از یک ربع قرن تلاش شدید در زمینههای پژوهشی و انتشاراتی، سرشماری جریان اطلاعات انجام گرفته توسط وزارت پست و مخابرات از سوی نظریهپردازان غربی جامعه اطلاعاتی، نادیده انگاشته شده است.
شکل 7 حجم و هزینههای ارتباط توسعه رسانهها (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع:پول و دیگران سرشماری جریان اطلاعات به عنوان همراهی و مساعدتی با مطالعات جامعه اطلاعاتی جان باویز،در پایان مقاله انتقادی کوتاهی در مورد سرشماری جریان اطلاعات خاطرنشان میسازد که«با توجه به دامنه فعالیت آنها و ارزش ذاتی موجود در چشماندازهای تحقیقاتیشان،نکته شگفتانگیز در واقع آگاهی نسبتا اندک جامعه دستاندرکار پژوهشهای اطلاعاتی امریکای شمالی از تحقیقات اطلاعاتی(جوهو شکائی)است(1891)."