ملخص الجهاز:
"[به عبارت دیگر بصیرت کانتی به این معناست که او معتقد است: کرامت انسانی به معنای خاصی از زندگی خوب اشاره ندارد بلکه بدان اشاره دارد که هر انسانی به دلیل کرامت ذاتی،شرافت و لیاقت آن را دارد که برای خود معنای خاصی از زندگی خوب داشته باشد و در این امر آزاد است].
او میگوید،فرانسه به الجزیره وارد شد و خودمختاری این کشور را به تحلیل برد و نهادهای سیاسی آن را نابود کرد و سپس نظم دموکراتیک براساس لیبرالیسم فرایندی را تحمیل کرد؛نظمی که چنین است:شهروندان مسلمانان را در بخشهای خود نگه داشته و اجازه دهد که ایشان در این محدوده به فعالیت فرنگی و مذهبی خود متعهد بمانند و فرانسویان و الجزایریهای سکولار نیز میتوانند چنین کنند.
آیا این کار تنشها را حل میکند؟در برابر بیعدالتیهایی که استعمارگران مرتکب شدهاند چه باید کرد؟ در مورد ستمها و پست انگاشتن فرهنگ ملی چهطور؟آسیبی که به خود ادراکی ملی و کرامت انسانی وارد شده چه میشود؟تیلور مدعی است که ما باید برای نشان دادن صحیح این دغدغههای فانونیستی و بهبود آزاد و برابری واقعی،از میان بازنگری در تصاویر تحقیرآمیزی که توسط گروههای مسلط القا شده،عبور کنیم.
به دیگر سخن،موضع استاوت به هدف پدیدهشناسی توجیه باورها کمک نمیکند و من با توجه به آنچه د ر این کتابش خواندم-متقاعد نشدم که چرا ما باید شهود خود را از مشاهده جهان در مواجهه با یک باور حقیی مناسب رها کنیم *ترجمه:منوچهر دینپرست @دکتر محمد آزادپور استاد دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو *منابع: (به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) بدون مرز؟ تأملی درباره جهانی شدن *مارک آنگاره واژه مرز برای بسیاری مفهوم منفی محدودیت را تداعی میکند."