"اولین تجربه مستقیم او در کار رنگی در The Times ،بخش Satarday Review بود،که در آن گروه برنامهریز به سرپرستی میشل هوی،از روی عمد بشدت به رنگسازی پرداختند سایر مجلات از فضاهای رنگی و سفید برای تاثیر بهتر استفاده کردهاند،اما آقای جنکینز بر این عقیده بود که«در چاپ خبری،فضای سفید مثل فضای خاکستری است.
تا وقتی که رقبای آقای جنکینز دودستی به سیاه و سفید چسبیدهاند،او فرصت دارد تا درباهء چگونگی (به تصویر صفحه مراجعه شود) استفاده صحیح و خوب از رنگ بیندیشد.
آقای بمبریج معتقد است که«این کار برای نسل قدیمیتر روزنامهنگاران نیز یک شوک خواهد بود،ولی نه برای نسل جوانتر روزنامهنگاران،اینها به رنگ عشق میورزند».
رنگ خبررسان نیست اما مددرسان است از رسوایی«شاه ویزیون»1پنج سال میگذرد و تولید رنگی به سرعت پیشرفت کرده است،اما میشل کروزیر،ادیتور و طراح روزنامهء Independent ،معتقد است که«رنگ» ذهن خواننده را مغشوش میکند و میتواند او را از هدف واقعی روزنامه-یعنی از محتوای آن-دور کند."