ملخص الجهاز:
"تفاوتهای مهمیبین شرکتهای حسابرسی بزرگ و رقابتکنندههای کوچکتر آنها وجود دارد و شرکتهایکوچکتر عوامل ناراحتی کارکنان را که به نحوه سرپرستی و رضایت شغلی شرکتهای بزرگمربوط میشود را نشان میدهند و از آن به عنوان ابزاری برای جذب فارغ التحصیلان به شرکتهایشان استفاده میکنند.
همچنین در این بررسیفرضیاتی به شرح زیر بیان شده است: فرضیه دوم:حسابداران جدید الاستخدام شرکتهای محلی و منطقهای موافقت بیشتری با توصیههای (C C E A) در مورد نحوه سرپرستی از همکارانشان در شرکتهای بزرگ دارند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)جدول شماره 5-تفاوتهای موجود بین نحوه سرپرستی و رضایت شغلی حسابداران جدید الاستخدام در شرکتهای محلی/منطقهای و بزرگ همانطور که پیشبینی شده بود حسابداران جدید الاستخدام شرکتهای محلی و منطقهاینسبت به همکارانشان در شرکتهای بزرگ از رضایت شغلی بالاتری برخوردار بودند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)جدول شماره 6-تفاوتهای معنیدار آماری در فعالیتهای تخصصی گروههای محلی/منطقهای و بزرگ به منظور کنترل تفاوتهای موجود که ممکن است ناشی از نمونهگیری باشد از آزمونهای yentihW-nnaM استفاده شد.
تیجهگیری هدف این تحقیق بررسی ارتباط نحوه سرپرستی پیشنهادی (C C E A) منتشره در بیانیهشماره 4 و رضایت شغلی حسابداران جدید الاستخدام بود و مشخص کرد آیا تفاوتهایموجود بین شرکتهای حسابرسی با این عوامل در ارتباط هستند یا خیر؟بررسی 189 کارمندجدید الاستخدام در 14 شرکت حسابداری در tsewdiM نشان داد که نحوه سرپرستی که A) (C C E) پیشنهاد کرده به طورمستقیم با رضایت شغلی در ارتباط است.
اگرچه این تحقیقارتباط تفاوتهای عمده حسابداران محلی/منطقهای و شش شرکت بزرگ حسابرسی را که بهشرایطکاری،نحوه سرپرستی و رضایت شغلی مربوط میشد،نشان داد اما ارتباط نحوهسرپرستی و رضایت شغلی فقط در سطح 0/072 معنیدار بود."