ملخص الجهاز:
شناسه کتاب کتاب استراتژی کلاس جهانی در مدیریت کیفیت بازرسی دارای یک پیشگفتار،یک مقدمه،چهار فصل و فهرست منابع فارسی و انگلیسی میباشد که در دویست و هشتاد و هشت(288) صفحه چاپ و منتشر شده است.
در این کتاب خواننده با مفاهیم کیفیت و ابزارهای آن،با توجه به استراتژی کلاس جهانی و شناخت کلی روی تجربهها و تجارت جهانی آشنا شده، نیز دلایل لزوم بازرسی کالا و خدمات را درمییابد.
در حال حاضر پیوستن کشور به روند جهانی شدن تولید دارای وضعیتی اجتنابناپذیر است،امروزه سازمانها،در گذر از یک تغییرات انقلابگونه،از عصر صنعتی به عصر اطلاعات هستند و موفقیت سازمانها به برنامهها و استراتژی آنها وابسته است.
ایران نیز عضویت در سازمان تجارت جهانی را در برنامههای راهبردی خود منظور کرده است و از سال 1375 خورشیدی درخواست عضویت را به دبیرخانه این سازمان ارائه کرده است.
به هر حال در نشست شورای عمومی این سازمان در روز 26 می 2005 میلادی(5 خرداد 1384 خورشیدی)برای بیست و دومین بار درخواست الحاق ایران را که 9 سال پیش تسلیم شده بود مورد بررسی قرارداد و بدون مخالفت امریکا، با اجماع مورد پذیرش قرار گرفت و بدین ترتیب ایران با کسب عضویت ناظر روند عضویت کامل در این سازمان را آغاز کرد.
میدانیم که در این راه،سازمانها برای رسیدن به ابعاد کلاس جهانی باید خود را با مفهوم تعالی سازمانی نیز توسعه دهند(256).
5. بهرهمندان از کتاب این کتاب میتواند برای دانشجویان رشتههای مختلف:مدیریت و مهندسی صنایع،مدیران مباحث عملی کیفیت و بازرسی،کارشناسان مقوله کیفیت و بازرسی و همه علاقهمندان به آگاهی از بسترهای لازم برای حضور در کلاس جهانی تولید و الحاق ایران به WTO مفید و راهگشا باشد.