ملخص الجهاز:
نویسندهبر این نکته تأکید میکند که موج فلسفهگرایی امروزین ما دولتی نیست، هر چند پیوندها وشاخههایی ترکیبی با آن را نیز نتیجه داده است.
هر چند نیچه بیشتر به عاقل مجنونی مانند شبلی میماند و هایدگر بهاستادی معقول مانند شیخ احمد جام شباهت بیشتری دارد.
گزارش گر: حسن کفلو قومگرایی در ایران معاصر(1) و (2) گفتوگو با: احسان هوشمند اعتماد ملی، ش 618 و 619، 25و26/1/87 آقای هوشمند در این مقاله به بررسی مساله قومگرایی در ایران معاصر اشاره نموده و بیانمیدارند اولینبار است که در کشورهای غربی بحث مطالعات قومی مطرح میشود.
و گروههای قومی در آن جوامع گروههایی هستند کهمهاجر میباشند، اما اساسا در جامعه ایران، همه گروهها و همه مردم ایران سهمی در ساختنتمدن ایرانی داشتهاند.
نویسنده در ادامه میگوید که بسیاری از کشورها پیوندشان به 200 سال اخیر نمیرسد، درصورتی که پیوند میان اقوام ایرانی به بیش از چند هزار سال میرسد، در اینجا سرزمین هیچگروهی به وسیله گروه دیگر اشغال نشده است.
برای اولینبار بحث سیاسی شدن اقوام به گفتمانمارکسیستهای ایران برمیگردد.