ملخص الجهاز:
"همچنین من باید اشاره کنم که اگرچه من نمونههایی از پرفورمنس آرت را در میان ملتهای مختلف منظور کردیم،تأکیدم تا حدی روی ایالات متحده باقی خواهد ماند چرا که آنجا مرکز تجربیاتم در این فعالیت است و به رغم اشاعه بین المللی«پرفورمنس آرت»،هم به لحاظ تاریخی و هم به لحاظ تئوری یک پدیدهء عمدتا آمر یکایی است و یک درک درست از آن،به اعتقاد می باید روی چگونگی پیشرفت هر رو جنبه علمی و مفهومی در آمریکا متمرکز شود.
معمولا عامل انسانی برای«پرفورمنس»از این نوع بسیار مهم است(حتی در تئاتر،ما دربارهء چگونگی اجرای صحنه یا لباس صحبت نمیکنیم)اما ممکن است نمایش همگانی مهارتهای خاص به وسیله بازیگران غیر انسانی ارائه شود،تا آنجایی که بهطور مثال میتوان از سگها،فیلها،اسبها یا خرسهای بازیگر سخن گفت.
مفهوم کاربردی«شکنر»از رفتارهای بازسازی شده که کیفیت پرفورمنس اشاره میکند شامل نمایش مهارتها نمیشود اما بیشتر متضمن فاصلهای معین میان«خویشتن» و رفتار قابل قیاس با آن و میان بازیگر و نقشی که روی صحنه بازی میکند،است.
زمانی که از اجرای جنسی شخصی یا اجرای زبانشناختی صحبت میکنیم که چگونه یک کودک در مدرسه نقش بازی میکند،تأکیدمان خیلی روی نمایش مهارتها(اگرچه شامل آن هم میتواند باشد)یا الگوی خاص رفتاری نیست بلکه بیشتر شامل پیشبردهای معمول عمل به لحاظ دستاوردهای نسبتا استاندارد میشود.
پرفورمنس به منزله یک نوع برش انتقادی و سمبل جنبه نمایشی هنرها،تقریبا به سوی همه جنبههای تلاشهای مدرن برای درک برای درک فعالیتها و شرایط و حدودا به همه شاخههای علوم انسانی یعنی جامعهشناسی،مردمشناسی، قومنگاری،روانشناسی و زبانشناسی رفته است،و همچنان جنبه تئاتری و اجرایی هم به عنوان سمبلها و ابزارهای تحلیلی در این رشته گسترش یافته است."