خلاصة:
آنچه در پی میآید،بررسی عملکرد رسانههای آمریکایی در سال 2004 است که به دو بخش تقسیم شده است.بخش اول به موضوعاتی اختصاص دارد که بیشترین توجه رسانههای اصلی این کشور را به خود معطوف نموده است و بخش دوم آن به موضوعات اساسی جامعه آمریکا اختصاص یافته که کمترین توجه رسانهها را متوجه خود ساخته است.
ملخص الجهاز:
"مطبوعات با اختصاص ستونی ویژه و چاپ عکسهای وی،به ارائه گزارشهایی متعدد درباره وی اقدام نمودند،اما به راستی،چه حجمی از مطالب رسانهها و نشریات به محاکمه دیگرانی اختصاص یافت که همسران،دوست دخترها،همسران سابق و معشوقههای خود را از پای درآوردند؛یعنی پدیدهای که در جامعه رواج یافته است؟ 4-مرگ رونالد ریگان در سایه این مرگ،افتضاح ایران کنترا،جنگهای غیر قانونی وی،فساد دولتی و مسائل دیگر به فراموشی سپرده شد و تنها از وی به عنوان فردی که به تنهایی به نظام کمونسیم پایان داد،یاد شد.
3-رسواییهای مداوم شرکتهای آمریکایی پس از افشای رسواییهای شرکتهای«انرون»و«ورلدکام»در بهار سال 1002، سیاستمداران و صاحبان سرمایه در وال استریت،به جامعه این تضمین را دادند که اعمال ضوابط و مقررات جدید دیگر جایی برای بروز چنین رسواییهایی باقی نمیگذارد؛اما در اواخر سال 4002 بود که شاهد رسوایی عظیم شرکت«فانیامایی» بودیم؛شرکتی که کسری 9 میلیارد دلاری سرمایهاش،از سال 1002 تاکنون از چشم مردم مخفی مانده بود و البته این موضوع به هیچ وجه در مطبوعات آمریکا انتشار نیافت و تنها خبر آن در چند مقاله کوتاه در نشریه وال استریت منتشر شد."