ملخص الجهاز:
"نمیتوان منکر تلاشهای فردی هنرمند ایرانی شد؛اما موفقیت گاهوبیگاه مالی ژانرهای مشخصی از هنر داخل و اقبال اندک ایرانیان دوپاسپورته و نمایش آثار چند جوان امریکایی ایرانی الاصل در فروشهای هنری چه ارتباطی به موقعیت تازهیافتهء هنر معاصر ایران دارد؟حضور هنر ایران در عرصهء جهغانی تا امروز بیشتر جذب دوبارهء پولهای نفتی از بخش خصوصی بوده است،که ارتباط چندانی به جهانی بودنش ندارد،و کافی بود که این حراجیها به جای دوبی در تهران اتفاق میافتاد تا درونمرزی بودنش عیان شود.
بنابراین،کارنامهء هنر معاصر ایران در این بخش بیشتر اقتصادی است تا فرهنگی،و اگر کسی برای بازارگرمی از این رستاخیز میگوید،احتمالا با عینک ذبیح الله خان منصوری به مقوله هنر نگاه میکند.
شما باید بدانید کجا و چهوقت تلفن همراه را،حتا،اگر زنگ نمیخورد،به سمت گوشتان ببرید و بعد انگار که کسی پشت خط وجود دارد،به ترتیب این جملات یا شبیه آن را تکرار کنید: ?"