ملخص الجهاز:
"بعدها، هنگامی که اختراع من در آمریکا تجاری شد،کارکنان NTT (همان مؤسسهای که به آنها مراجعه کرده بودم)دربارهء حیاتی بودن اختراع من صحبت کردند،و(درعین حال)حرفشان این بود که کار من، زمانی که به آنها مراجعه کردم،کاربردی نبوده است.
نیشیزاوا:آنها برای مقالههای بیگانه،احترام قائلاند،حتی اگر از نظر منطقی نواقصی داشته باشد؛اما از اینکه اشتباهی در مقالههای ژاپنی پیدا کنند خوشحال میشوند،و کمبود فورمولهای تئوریک و چیزهایی از این دست را خاطر نشان میسازند.
شورا تصمیم دارد به منظور کمک به کارکرد نظام جدید سازوکارهای ارزیابی طرحها را تغییر دهد تا هم عملی بودن آنها را بسنجد و هم بر طبیعی گوناگون مینگرید،به چیزی برمیخورید که به طریق متعارف قابل فهم نیست،یا ممکن است چیز در ذهن داشته باشید که مایلاید انجامش دهید و به راههای گوناگون انجام دادن آن میاندیشید.
*شنیدهام وقتی که شما از وزارت آموزش تقاضای کمک هزینهء پژوهشی کردید،پذیرش خواستهء شما،موکول به قید این نکته شده بود که مشابه کار شما در آمریکا یا اروپا انجام شده است.
پژوهشگران،این خصلت ناپسند را در نظام تحصیلی ما کسب میکنند،که در آن،فراگرفتن شتابناک دانش موجود در کتابهای درسی، همهء آن چیزی است که شما برای قبول شدن در آزمون ورودی یک دانشکده،باید انجام دهید.
به همین دلیل،جوانان حتی پس از آنکه پژوهشگر میشوند، فکر میکنند میتوانند تکالیف پژوهشی خود را با تیکه بر یک جستجوی کتابخانهای در منابع و متون به انجام برسانند.
درحال حاضر،این نوع دانشجویان کلاسهای آموزشی بسیار دارند و باید امتحانهای زیادی از دانشجویان دورهء کارشناسی بگیرند و از این رو، وقت اندکی برای شرکت در کارهای(پژوهشی)خلاقانه پیدا میکنند."