خلاصة:
در همه جوامع رشد یافته، یکی از معیارها و شاخصه های موفقیت و کارآمدی نظام آموزش و پرورش، کاربردی بودن برنامه های آموزشی است.
به طور کلی، در غالب موارد دوازده سال از گستره عمر پویای کودکان و نوجوانان کشور در کلاس ها و مدارس، با هدایت و نظارت وزارت آموزش و پرورش سپری می گردد.
در مجموع، در سایه دوازده سال تلاش، برخی به آموزش عالی راه می یابد، بسیاری دیپلم ناقص و یا دیپلم ردی نامیده می شوند. در واقع، پدیده دیپلم ردی در سال های اخیر اندک اندک بیشتر شده است. اما آن چه که همه، به طور عمده، در زندگی اجتماعی و حرفه ای خود، از آن بهره می برند، یادگیری های کاربردی (خواندن، نوشتن، ریاضیات، دانش عمومی و مهارت های اجتماعی) است.
ملخص الجهاز:
"فهرست مندرجات عنوان\صفحه\نویسنده سرمقاله: آموزش و پرورش کاربردی دانشآموختگان کارآمد\1-2\غلامعلی افروز تاثیر آموزش راهبردهای شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانشآموزان دختر دبیرستانی\3-12\احمد بهپژوه،محمد علی بشارت، باقر غباری-فاطمه فولادی مقایسه مهارتهای اجتماعی و مشکلات رفتاری دانشآموزان با نشانگان داون سنین دبستان از نظر معلمان\32-04\یوسف شاهی،غلامعلی افروز، سید محمود میرزمانی ارزیابی صفحات وب کتابخانههای- مرکزی دانشگاههای دولتی ایران و ارایه الگوی پیشنهادی جهت بهبود کیفیت آنها\14-26\نفیسه احمدی،عباس حری رابطه سازگاری زناشویی و سبکهای فرزندپروری والدین با سلامت جسمی و روانی فرزندان\36-18\هادی بهرامی احسان، الهه اسلمی، تعیین عوامل سازمانی مرتبط با بهرهوری مدیران میانی(مورد: شرکت ایران خودرو)\38-501\خدایار ابیلی،حسینعلی جاهد رابطه سبکهای دلبستگی به والدین و همسالان با سبکهای هویت در نوجوانان\701-131\الهه حجازی، محمود نگهبان سلامی 5.
6. اطلاعات مربوط به درجه علمی،محل کار،و زمینههای مورد پژوهش نویسنده همراه مقاله باشد.
*. مجله روانشناسی و علوم تربیتی طبق نامه شماره 3/0192/3221 مورخ 2831/21/71 کمیسیون نشریات علمی کشور دارای درجه علمی-پژوهشی است.
نشانی دفتر مجله:تهران،بزرگراه جلال آل احمد،مقابل کوی نصر،کوچه نسیم،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی صندوق پستی:6546-55141 دورنگار:43745288 دفتر مجله:62471116 تک شماره:00051 ریال اشتراک سالانه:00005 ریال مجله در قبول یا رد مقالهها آزاد است."