ملخص الجهاز:
"اصل پنجم از اصول 14 گانهء مدیریت: 5-بهبود دائمی و همیشگی سیستم تولید و خدمات یک موضوع مهم که در این کتاب،بارها و بارها به آن اشاره خواهد شد این است که:کیفیت باید در مرحلهء طراحی هرچیزی(اعم ازکالا و خدمات)ایجاد و فراهم شود.
آیا هرکاری،در یک کارگاه،بهتر از روز پیش انجام شده است؟آیا یک روش مستمر در جهت بهبود و بهسازی فرآیند کار،برای درک بهتر خواستههای مشتریان جدید،موجود است؟آیا بهبودی مستمر،در مواد اولیه،استخدام پرسنل جدید،آموزش کارکنان شاغل و گردش کار موسسه وجود دارد؟ نقل قولی از دکتر«نلسون»به روشنتر شدن موضوع کمک خواهد کرد: «یکی از مدیران یک کارگاه به دکتر نلسون گفت که:ما فقط تعداد 25 قطعه در هرمرتبه از کار خود تولید میکنیم.
علاوه بر اینها در مورد آزمایش و کنترل این قطعات و وسایل،و قبل از آنکه مورد استفاده مشتری قرار گیرد کار کنید:و بالاخره مهمتر از همه این است که محصول تمامشده را در پایان کار مورد آزمایش و بررسی کیفیت قرار دهید.
و سپس به این سؤال پاسخ دهید که آیا این آزمایشات به صورت گزارشات آماری است؟ اگر نیست ممکن است برای شما و کلیه دستاندرکاران کارگاه،بسیار گمراهکننده باشد.
یکی از اساسیترین مشکلات همان است که همیشه باید برای مغایرتها و نوسانات ارزش قائل شد: مدیریت باید درک کند و تلاش نماید تا تمام مواردی را که باعث میشود کارگر نتواند وظایف خود را به نحو احسن و با رضایت خاطر انجام دهد،حل کند و موانع را از بین ببرد.
علیرغم انتقاداتی به مدارس ما وارد میشود صرف پول و زمان برای آموزش،درصورتی که موانع و مشکلات موجود بر سر راه انجام کار خوب برداشته نشود،بیفایده است."